سفارش تبلیغ
صبا ویژن

oiliiran

مزایای طب سوزنی برای رشد مو

شاخص‌ترین مزیت طب سوزنی برای درمان ریزش مو این است که این روش درمانی کاملاً ایمن است و نیازی به مصرف کردن مواد شیمیایی یا استعمال مواد شیمیایی بر روی پوست سر ندارد. به علاوه با انجام دادن طب سوزنی از مزیت جانبی آزاد شدن جریان انرژی برخوردار می‌شوید که سلامت عمومی بدن را بهبود می‌دهد و پوستی نرم و صاف را برایتان به ارمغان می‌آورد.

طب سوزنی درمانی بدون درد است که نیازی به تزریق داروی بی‌حسی ندارد. طب سوزنی اثر درازمدتی بر رویش مو دارد، البته توصیه می‌شود که درمان را به طور دوره‌ای تکرار کنید تا جریان خون در بهترین حالت ممکن باقی بماند و ریشه‌های مو تقویت شود.

آیا واقعا طب سوزنی در ریزش مو موثر است؟

بر اساس آخرین آمارهای انجمن پوست و موی امریکا 30 میلیون نفر از زنان امریکا دچار ریزش مو هستند. بسیاری از خانم ها و آقایان دچار ریزش مو هستند. به همین علت در مرکز طب سوزنی تهران آکو، ما شاهد افزایش تعداد بیمارانی که به علت ریزش مو مراجعه می کنند هستیم.

 

در طب چینی درمان ریزش مو در زنان و مردان سابقه طولانی دارد. و برای توقف ریزش مو و همچنین رویش مجدد موها موثر است.

 

علل ریزش مو در طب سوزنی

 

در طب سوزنی، موی سالم نتیجه جریان مناسب خون و qi برای تغذیه پوست سر است. این جریان خون و qi می تواند با ضعف qi و کم خونی و یا رکود جریان qi و خون سبب اختلال تغذیه پوست سر و نهایتا ریزش مو شود. کمبود خون و qi معمولا با رژیم غذایی نامناسب. و یا جذب نامناسب مواد مغذی ایجاد می شود. رکود qi و خون نیز معمولا به علت استرس (برای مطالعه مطالب بیشتر راجع به درمان اضطراب و استرس با طب سوزنی اینجا را بخوانید…) و یا اختلالات هورمونی ایجاد می شود. طب سوزنی جریان خون و qi را در پوست سر افزایش داده. و به رشد مجدد موها کمک می کند. از سوی دیگر، با تجویز دستورات طب سنتی در بیماران دچار ضعف خون و qi به تقویت این مواد در بدن کمک کرده و از ریزش موی بیشتر جلوگیری می کنیم.

 

در مرکز طب سوزنی تهران آکو معمولا هر دو روش طب سوزنی و طب سنتی. را همراه توصیه های تغذیه ای و اصلاح سبک زندگی به بیماران ارائه می کنیم تا با سرعت بیشتری بهبود یابند.

 

چگونه از موی خود مراقبت کنیم؟

 

در ادامه دستوراتی که معمولا به بیماران تحت درمان طب سوزنی ریزش مو در مرکز تهران آکو ارائه می کنیم را می خوانید:

 

طب سوزنی منظم با تامین جریان مناسب خون و qi در پوست سر می تواند سبب رویش مجدد موها شود.

طب سوزنی با تنظیم کردن هورمون ها و جریاناتی از بدن که بر ریزش مو موثر هستند. باعث کاهش ریزش مو و رویش مججد میشود.

طب سوزنی با برطرف کردن استرس نیز میتواند در جهت جلوگیری از ریزش مو موثر باشد.

داروهای طب سنتی ایرانی نیز سال هاست که به منظور جلوگیری از ریزش مو استفاده می شوند. در طب سنتی ایران داروهای مختلفی وجود دارند. که برای تقویت خون و جلوگیری از ریزش مو استفاده می شوند. برای مطالعه اثرات طب سنتی در ریزش مو این مقاله را مطالعه کنید.

•حتما از رژیم غذایی غنی و سرشار از تمامی مواد مغذی استفاده بفرمایید

اسیدهای چرب غنی از امگا3یکی از مهمترین مواد مغذی برای داشتن موی سالم هستند. که در ماهی سالمون، گردو، تخم کتان و یا به صورت مکمل های دارویی در دسترس است. کم خونی فقر آهن نیز از دیگر علل ریزش موست.

در کلینیک طب سوزنی تهران آکو، پزشکان ما توجه ویژه ای به بررسی های آزمایشگاهی کمبودهای اینچنینی و مصرف مکمل های دارویی برای رفع این مشکلات دارند. ویتامین B12نیز از دیگر ویتامین های موثر در داشتن موی سالم است و در تخم مرغ، مرغ و گوشت وجود دارد.

اگر گیاهخوار هستید توصیه می کنیم حتما مکمل ویتامین B12را مصرف نمایید. بیوتین نیز مکمل دیگری است از دسته ویتامین های B که به رشد موها کمک می کند. معمولا مقادیر کافی از این ویتامین در غذای روزانه وجود ندارد. و به همین علت ما در کلینیک برای بیماران این مکمل را نیز تجویز می کنیم.

تاثیر ماساژ بر ریزش مو:

ماساژ روزانه پوست سر کمک زیادی در رویش مجدد موها می نماید. معمولا به بیماران توصیه می کنیم روزانه 5 دقیقه صبح و شب پوست سر خود را به صورت مالشی ماساژ دهند.

 

برای این منظور روغن گیاه مورد به کف سر مالیده شود. همچنین روغن های کنجد، نارگیل و زیتون نیز سبب افزایش جریان و رویش مجدد مو می شوند. پوست انار به صورت کوبیده و یا به همراه آب انار، باعث استحکام مو می‌شود. افراد با موهای چرب این کوبیده را به سر مالیده و یا سر را با این ماده شست‌وشو دهند.

 

(حنا) و (وسمه) نیز رنگ موی طبیعی و تقویت کننده مو برای پوست‌های حساس هستند.

 

طب سوزنی و رشد موها:

 

طبق گفته‌های پزشکان چینی، کیفیت موها به مقدار انرژی بدن، خون و انرژی کلیه‌ها در بدن بستگی دارد. کلیه تغذیه موها را کنترل می‌کند. زمانی که بدن مقدار انرژی کافی نداشته باشد، ریزش مو آغاز می‌شود. طب سوزنی تلاش می‌کند انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند و جریان خون در کل بدن را تحریک نماید. همچنین این طب کلیه‌ها را تقویت می‌کند و رشد سالم موها را بیشتر می نماید. اعمال طب سوزنی بر روی پوست سر می تواند جریان خون را تحریک کند و باعث رشد موهای جدید گردد.

تکنیک‌های به کار رفته در طب سوزنی:

 

طب سوزنی و گیاهان دارویی

 

متخصص طب سوزنی تعدادی سوزن ریز را در قسمت‌های مختلف بدن فرو می برد. اینکار باعث تحریک انرژی بدن و جریان خون می‌شود. همچنین این فرد می‌تواند از یک چکش هفت ستاره ای استفاده کند که ابزاری شبیه چکش است و سوزن‌های ریزی دارد. این چکش می‌تواند سطح پوست را تحریک نماید.

 

متخصص طب سوزنی چکش کوچک را به آرامی به سطح پوست سر می‌زند و جریان خون را به این شیوه تحریک می‌نماید. همین امر موجب می‌شود موهای جدیدی بر روی سر رشد کند.

 

 

رژیم غذایی، مکمل‌ها و گیاهان دارویی:

 

متخصص طب سوزنی ممکن است به شما توصیه کند رژیم غذایی خود را تغییر دهید، از مکمل‌های خاصی استفاده نمایید یا از گیاهان دارویی برای ترویج رشد موها استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده در سال 2014، محققان دریافتند افرادی که از طب سوزنی به همراه داروهای گیاهی استفاده می‌کنند نرخ بهبود 83 درصدی در ریزش موهای خود خواهند داشت.