سفارش تبلیغ
صبا ویژن

oiliiran

نظر

کاندیدای مناسب کاشت مو

افرادی که ریزش موی آن ها طی یک دوره پنج ساله پیشرفت قابل توجهی داشته است، می توانند از مزایای کاشت مو بهره مند شوند، اما سوالی که پیش می آید این است که “آیا من کاندید مناسبی برای انجام این روش هستم یا خیر”. زمانی که صحبت از کاشت مو می شود، دو اصل مهم زیر باید در نظر گرفته شود:

 

فرد در ناحیه اهدایی، فولیکول های کافی و سالم داشته باشد، اصطلاحا بانک موی کافی داشته باشد.

الگوی ریزش مو متوقف شده باشد.

اما در کل، افراد با شرایط زیر می توانند با مشورت پزشک، جراحی کاشت مو را انجام دهند:

 

ریزش مو به دلیل مصرف دارو، استرس یا درمان های پزشکی نباشد.

درمان های غیر جراحی کمکی به رفع ریزش مو نکرده باشند.

از کچلی یا نازک شدن موهای خود رنج می برند.

بخشی از موهای خود را به دلیل آسیب های وارده به پوست سر از دست داده اند.

از نظر جسمانی در سلامت کامل هستند و انتظارات واقع بینانه ای از نتایج جراحی دارند.

با این که سن مشخصی برای کاشت مو وجود ندارد، اما از آن جایی که ریزش مو در بسیاری از آقایان در دهه بیست اتفاق می افتد و ادامه پیدا می کند، توصیه می شود تا 25 سالگی یا حتی 30 سالگی، کاشت مو انجام نشود آن هم به این دلیل که روند ریزش مو هنوز ثابت نشده است.

 

توصیه می شود افراد تا زمان متوقف نشدن روند ریزش مو، داروهایی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید مصرف کنند تا روند ریزش تا حدی ثابت شود و بعد از آن تصمیم به انجام جراحی بگیرند.

 

کاشت مو در چه مواردی توصیه نمی شود ؟

کاشت مو معمولا در افراد با شرایط زیر توصیه نمی شود:

 

خانم هایی که در بخش وسیعی از پوست سر دچار ریزش مو شده اند.

افرادی که تراکم موی کافی و قابل قبول در ناحیه اهدایی ندارند.

افرادی که بعد از آسیب های وارده به سر یا اعمال جراحی، دچار اسکارهای کلوئیدی شده اند.

افرادی که به دلیل داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند.

در چنین شرایطی، درمان های غیر جراحی مانند مصرف دارو یا استعمال پماد و کرم در نظر گرفته خواهد شد.

 

آشنایی با بهترین روش های کاشت مو

خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام کاشت مو در دسترس است و پزشک با توجه به بررسی ها و معایناتی که در جلسات مشاوره انجام می دهد، به این نتیجه می رسد که کدام روش با توجه به شرایط شما مناسب تر است و نتایج زیبایی و ایده آل تری را به همراه دارد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تقریبا تمام روش های کاشت مو، با کمترین میزان تهاجم انجام می شوند و احتمال بروز عوارض در آن ها بسیار پایین است. ماهیت کلی روش ها مشابه هم است بدین صورت که با برداشت فولیکول های سالم از ناحیه اهدایی و پیوند آن ها در ناحیه گیرنده همراه است، اما تفاوت اصلی در روش و تکنیک برداشت گرافت هاست.

 

در میان روش های موجود، تکنیک FUT روشی است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد و تکنیک SUPER FUE PLUS جدیدترین روشی است که این روزها در ایران استفاده می شود. در این بخش، قصد داریم به بررسی کامل هر یک از روش های کاشت مو و مزایا و معایب آن ها بپردازیم.

کاشت مو چیست؟

پیوند موی طبیعی در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته است ،این پیوند در نواحی مختلف ازجمله سر ، ابرو ، ریش ، سبیل ، مژه و نواحی اسکار(نواحی دچار زخم و یا ضایعات پوستی) قابل انجام است. پزشک ژاپنی آقای دکتر Dr.Okuda در سال 1939 موضوع کاشت مو را برای اولین بار مطرح کرد و سپس درسال 1959توسط پزشک آلمانی Dr.Orentreich عملی گردید. در سالهای بعد تجارب وروش های متعددی مورد آزمایش قرار گرفت و در نهایت امروزه با بهرگیری از تکنولوژی جدید از دسته های کوچکتر مو به نام میکروگرافت (micrograft) استفاده می شود تا نتایج رضایت بخش وظاهری طبیعی حاصل شود. این عمل که تاچندی پیش حتی غیر قابل باور تصور می شد ،امروزه تبدیل به یکی از اعمال جراحی سرپایی و بسیار سبک شده است که برپایه برداشت سالم ریشه های موی شخص و کاشت آنها در نقاط مورد نظر استوار می باشد.

درباره کاشت موی میکروگرافت بیشتر بدانید

روش میکروگرافت یا میکروکاشت به عنوان جدیدترین روش کاشت مو در دنیا شناخته شده است. این روش به صورت انحصاری در کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا انجام می‌شود. یکی از مزایای این روش نسبت به سایر روش‌ها، اجرای مرحله کاشت و برداشت بصورت اتوماتیک است که در نتیجه ظرافت کاشت مو تا حد میکرو را داراست. بنابراین فرآیند کاشت مو به روش میکروگرافت بدون استفاده از تیغ جراحی انجام می‌شود و متقاضی کاشت مو شاهد هیچ‌گونه اسکاری بر محل کاشت نخواهد بود. مزیت دیگر روش میکروگرافت در استفاده از دستگاه ایمپلنتر است. با بکارگیری این دستگاه می‌توان در سایز میکرو تعداد گرافت بیشتری را در یک سانتی‌متر مربع کاشت که این کار، تراکم چند برابری مو نسبت به سایر روش‌ها را به دنبال دارد و ظرافت کاشت مو را تا حد زیادی افزایش می‌دهد به طوری که موهای کاشته شده به طور کاملا طبیعی رشد خواهند کرد

برداشت گرافت‌ها از پشت سر و با استفاده از پانچ اتوماتیک انجام می‌شود. بنابراین آسیب کمتری به فولیکول مو ایجاد می‌کند، سرعت عمل فرآیند کاشت افزایش می‌یابد و در ادامه، مراحل کاشت مانند کاشت موی FIT اجرا می‌شود..

اشت مو FUT ، بین روش های مختلف کاشت مو تفاوت وجود دارد. تفاوت های اصلی بین روش FUT و FUE در دوام و نتیجه ی کار می باشد. کاشت‌مو باید به صورت ثمر بخش باشد که نتوان کاشت مو را از موی طبیعی تشخیص داد. پیشرفت های پزشکی باعث شده است 

منبع:https://qpwh.org/